30 August 2012

SALE BARANG BABY

hasil tangan Lady D at 12:44 AM
Hallu sume....^___________^

Ni la namenye kalau orang jakun ahaks.....jap sopan skit...jakun = excited...baru update satu entry budget berdoyon2 orang nk bace kan...hehe...so terase nak update lagi...update lagi...dan lagi..cewah!

Untuk mommy to be yang macam aku ni...yang da terlepas banyak baby warehouse sales...and segala macam sales untuk baby stuff..actually, kite masih belum terlambat...ade mase lagi 3 hari untuk menerjah mana2 baby store till 2 September 2012...sebab ada Mid Year Sale...waaa~~~ best x? excited x?...ke aku sorang je yg ade perasaan ni???...hehe...sambil tunduk kepale n malu2..haruskah???..haha...xyah layan..

Actually.....aku xsempat pun nak pegi mane2 babystore..sebab en Hb xde...die keje kat terengganu and akan balik lagi 2minggu..means..kalau tunggu die memang aku akan terlepas la sale kali ni..kan2...so sian kan kat aku and baby...sebab kami belom shopping pape lagi (sambil buat muke seposen...even muke aku ni kategori mahal lagi kalo nk dimarketkan..) cewah! en Hb suruh tunggu die balik...sebagai Isteri cerdik and solehah (versi nasyid kumpulan hijjaz) aku pn menurut perintah...xg shoping dulu kat mane2 store..aku shopping online jek...asal boleh kan..hehe...maafkan ayg ye bang...ni tershopping je ni...siyes xsengaje..hehe..

so antare barang yang aku sempat grab dalam mase xsampai 10minit aku jalan2 kat LittleWhiz.com ::


1. Tommee Tipee bottle...


 botol ni aku beli satu je...tu pon saiz kecik 125ml (5oz) sebab baby baru lahir kan minum skit je kan...so xyah bagi besar2...lagipon botol besar da ade da...Avent punye..aku da ade 2 bijik kat umah..so aku rase cukup kot..kang xcukup pas pantang blh beli lagi...:)..kenape aku pilih botol ni..sebab die BPA free..orang kate untuk baby bagus pakai ni...so aku pon grab je la..sbb tengah sale dapatla sebijik rm26...tapi kalau korang nk lagi murah beli twin pack...baru rm43...kalau yang 9oz xsilap aku lg murah...baru rm37 tapi kat mybbstore.com ...situ pon tgh buat sale sampai 2 September ni...so sile cepat2 grab ok..;)


2. Tommee Tippee Teat

yang ni ade macam2 pilihan..kalau yang bese tu ade Slow flow, medium flow and heavy flow...tapi kalau untuk baby newborn beli je slow flow...tapi aku amik yang variflow..yang ni sesuai  untuk semua peringkat..dari newborn till die besar skit..sebab..yang ni flow die baby yang control...and yang penting anti-colic and BPA free..yang ni aku dapat rm22 untuk 2pcs..


3. Simba  Cap Shape Silicone Toothbrush

Macam susah nak carik mende ni...so aku pon beli je la online...actually, banyak toothbrush untuk baby yang ade stick macam adults punye...tapi masa aku checkup aritu ade dokte gigi terjah buat cek gigi..and die suruh cari berus gg yang macam ni untuk baby newborn..so pape pun kite prepare je la awal2 ok..kat online shop ni aku beli yg rm7.90..kalau nk jename laen pun ade..harge pun lebih kurang je semuanye...so boleh pilih mana yang berkenan di hati..


4.  Bumble Bee Hat, mitten & bootie set



Yang ni 1 set bru rm8++..so aku rase macam murah la nak banding kalau kite beli kat mane2 store..so aku terus grab 2 sets...tamak okeyh....baby boy will coming soon..tapi mommy die de beli set kaler pink+merah+biru....hehe..xde nampak girlish sangat kan...sile la stuju dengan aku..hehe...actually..aku ni mmg suke kaler2 terang..so nasibla baby nanti..yang kaler putih tu pon aku rase cam kosong sangat..so tetibe terfikir untuk buat little DIY for the white set...so...tungguuuuUUU~~~~~ dalam next edition....


Barang2 ni je la pn yang aku grab....tp de lagi yang aku da usha2 jugak..cume cam xpuas ati sgt kan sbb xdapat nak belek2..so aku decide untuk tunggu en Hb...(baiknye aku..hehe)...xla..(tetibe rase nak ubah fikiran)...maybe kalau jalan2 weekend ni boleh window shopping skit...hehe...tak kot..maybe TERbeli sikit...waaa~~ bolehke nak tahan nafsu ni...(nampak sangat xpercaye dengan diri sendiri)..tapi itulah hakikatnye...so beware with URSELF....do not trust any of  'URSELF'...ngeh2...


So hope dapat membantu mommy2 to be tu ye....jangan lengah2 lagi..sebab tinggal 3 hari je lagi...cepat2!!..macam2 ade kat sane...boleh pilih2..;)


With Love,
Mommy Dya

0 kate-kate semangat:

Post a Comment

 

ROAD as A WifE Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting