17 February 2011

3 RING in WOMEN LIFE

hasil tangan Lady D at 6:29 PM
hi there!...slamat ari jumaat..yeppy!!!...aku mmg xsaba sgt kalo nk tggu weekend...nak cuti saje...=) pekeje2 berdedikasi zaman skarang mmg cani...~work less but do more~ ha..cne tuh.....pikir2kn dan renung2kn~~~~..

actually..bukan pasal cuti aku nk story...aku nk cte sal *refer tajuk di atas...hehe..sje nk gedik...misti u all pelik kn..np tetibe nk cite sal 3 cincin..banyaknye? tamaknye? xcukup lg ke da dapat 2 cincin aritu?...haha..banyak nye persoalan yg aku bangkitkan di cni..tapi xde kene mngene ngan cincin aku tu ok...Last 2 weeks..aku jmpe my very best fren time aku kat ostel dulu...hepi gile jmpe die..coz almost 8 years tau kitorg xjmpe..mane xnye..die smbg study kt oversea yang aku lak d tanah air sje...xpe, rezeki masing2 kn...actually, die balek cuti kjp je..next week fly blk...ok, pastu ktorg pot pet py pot pet sampi xhengat dunie...n cite2 kisah aku nk kawen...then she said about the 3 rings tu......haha~..yg sbnarnye, bapak die yg dedicate mende nih kt die...bukan tuk die je...tapi untuk sume wanita...nak tau pe die.....meh aku story ok....

yg pertame:: Engagement RING



Engagement RING ni ring ptame yg pompuan akan dapat ye dalam idup...normally la..coz kalo ikutkan adat ade cincin merisik sume kn..yg tu kte xkirela dalam 3 ring ni....t byk sgt lak..huhu~..besenye kalo ikut pengalaman diri sendiri yang agak batak..aku mmg xsaba mase nk dapat 1st ring ni...besela..ni la first time dlm idup lelaki bagi cincin tanda serius kt aku..huhu~...tharu mak...=)  tapi nerves gile time tuh....ok..ring yg ni kompem sume orang xtolak py...hehe

next is....................................

second RING:: Wedding RING

ring yg kedue pulak pasti ditunggu2 oleh orang da gatal nak kawen cam aku..oppps...tlebey sudah...hehe..aku brani tulis camtu coz compem Mr. Tunang xbace blog aku nih...die sibok keje..kalo x..beblushing pp i....uhuk2,,...bebalik pade 2nd ring td...skang ni zaman da moden, xsume orang akan gune ring untuk wedding kn..ade yg gune rantai leher, gelang tangan, n untuk laki ade yg sarung jam da skang ni time batal air sembahyang..waw! modern kan...aku nk pakai pe ye nanti....haha~ suprise!!...ok..2nd ring ni mmg bemakne la untuk mereke2 yang da dapat, akan dapat and menunggu2 kedapatannye...pe ku merepek nih...kompem cikgu BM time aku skula dulu akan ketuk lg kuku ku dgn pensil kalo bace this entry...=)...sume wanita pasti bahagia, hepi yg xterhingga time dapat this ring..yela mane x nye..time tula sume janji akan dilafazkan oleh si suami..disaksikan oleh semua yang hadir...isk2..terharu kn..mmg ase hepi sgt kalo d pikirkan saat2 tu......hurm.....cewah...cam btambah xsabar nk kawen..haha~ gatal!

and the Last RING is.................................................................

3rd RING:: suffeRING
wawawawawa~~~~~~adakah ini kenyataan...atau khayalan belaka...adakah ini semua suratan....yg perlu kuterima...mengapa ini yg terjadi sedangkan aku begitu setia....dimanakah silapnya?...dimanakah semua janji2 manis mu dulu????.....cewah..bermadah!..jangan xtau bakat aku dalam sastera mmg hebat..hak2!!..prasan..tapi madah tadi mmg tulus dr ati aku tau..spontan gitu...Ring yg ketiga ni..sangat di takuti oleh semua wanita...bukan maksud aku doakan semua kebahagiaan tu berakhir camni..tapi inilah hakikat...xbanyak pn, misti sikit kte akan lalui...bcoz perkahwinan menyatukan 2 insan yg berbeza..latar blakang berbeza, pemikiran berbeza, didikan yg berbeza....sbb tu la...ape yg penting? PERSEFAHAMAN.....kerjesame pn penting jugak..tapi yg plg penting kne paham dulu ati budi masing2...supaye kite xtersinggung n menyinggung..besela..org pompuan ni kn sensitip skit..xyah ckp org len....aku sendiri pn da ckop da...slalu sentap...huhu~...cian Mr. Tunang.....

K, advise aku untuk yang nak kawen nanti...................

*kenalilah pasangan anda dgn lebih lg..untuk mencapai persefahaman yg baik...
*if de probs even sebesar biji sawi, tetap kene bwk bincang ok..
*n ingat...xde rasie antare u all be 2 ok...bak 1 kate pepatah ni.."In love, it is better to know and be disappointed, than to not know and always wonder"..tol x?...
*terimalah die seadenye...bcoz kte kene ingat yg nobody is perfect n kte pn x perfect..jd same2 kne terima each other seadenye...sbb mencintai sesuatu yg xkekal, bukan cinta ok...=)


Gud luck!!



p/S: aku xmo Ring no.3 tuh....le ke freeze kn mase time sarung 2nd RING...huhu~



~ selangkah lagi menuju gerbang perkahwinan~




2 kate-kate semangat:

mimiqt said...

oh. sungguh ku tak sangka ko akan muatkan kisah pertemuan kita di sini. cewah. dan kisah 3 ring nih.

All the best to all of us.... moga tempuhi apa2 ring pun dengan redha dan tabah.. :)

Lady D said...

of coz la dear....u r my very best fren ok...=)
haha~..pasal kisah 3 ring tu..mmg aku sgt teruja!...

btol...wish kite sume akan berjaye untuk melaluinye...=)

Post a Comment

 

ROAD as A WifE Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting