18 January 2011

BANYAKnye nk kene buat~

hasil tangan Lady D at 11:14 PM

disebabkan perasaan aku yang xsabo2 menunggu hari yang aku rase akan membuat aku bahagie tu...aku stat la mencari info-info yang ku rasekan akan ada gunanaya dalam aku meniti hari-hari bujang aku ni..aku sibuk memimirkan persediaan dari segi ekonomi shj...yela..mane x nye...nak kawen ni..byk tu nk pakai duet...and fyi, aku ni bru je keje nk masuk setaun...bape la sgt duet aku blh smpn kn..lelagi dgn nafsu bershoping aku ni yg mmg xde tolok bandingnye...huhu~..so aku ni lbh merisaukan duet yg xcukup drp ape yg akan berlaku lepas aku kawen nanti...so..bile aku tesedar rupe2nye..byk bnde yg aku kene blaja..aku nk diri aku....si die paham kenape kami perlu berkahwin..n pe persediaan yang perlu kami lakukan...for today, ni yg aku le share after review several blogs..
        Bagi lelaki;
*tanamkan sifat bertanggungjawab
*tanamkan sifat belas dan kasihan kepada wanita yang lemah
*binalah sifat bertolak ansur
*binalah kesediaan untuk berbincang dan mendengar pandangan pasangan
*binalah kemampuan dan kemahiran yang boleh digunakan untuk mencari rezeki yang halal
*binalah kekuatan diri untuk melindungi isteri dan anak-anak dari segala bahaya yang mendatang  
Bagi wanita;
*belajarlah untuk setia kepada hanya seorang manusia iaitu suami
*mula agihkan kasih sayang yang sebelum ini diberikan kepada hanya ibu bapa kepada suami
*lawan nafsu dengan mengawal mulut dan gaya-gaya ego untuk menjaga maruah dan air muka suami walau pun suami tidak mempunyai apa-apa kelebihan
*belajar-belajarlah memasak kalau sebelum ini biasa beli makanan luar sahaja
*bersedialah untuk menjadi ibu kerana anda mungkin hanya ada masa 9 bulan 10 hari sahaja untuk  belajar

0 kate-kate semangat:

Post a Comment

 

ROAD as A WifE Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting