29 October 2012

This is MY 36 weeks

hasil tangan Lady D at 1:27 AM
Baru lepas beraya Haji...time ni la semua orang sibuk melantak daging lembu yang empuk lebih-lebih lagi dimasak sup bercampur tulang...termasuk la aku...melantak jugak...tak hingat ada baby dalam perut..hehe..tapi aku tak makan banyak sangat pun..sebab macam muak tengok sup tu...(alasan lepas makan sup bermangkuk-mangkuk + backup diri sendiri)..haha...

Adala juga cerita di hari raya Aidiladha ni...even en abang takdek!..tu sedih!...tapi malam jumaat tu en abang ada call wish selamat hari raya...and malam ahad tu call lagi untuk wish my birthday pulak...he says sorry sebab dia jauh and takde hadiah untuk aku this year..tapi aku faham je...and da anggap bahagian lembu yang dia korbankan tu adalah hadiah birthday untuk aku tahun ni..terharu ok!..plus..dia baru belikan aku kereta (hadiah anniversary katenye..padahal lambat lagi kan) so kire hadiah menggunung da aku terima tahun ni...and akan balas hadiah dia dengan kelahiran Baby kami InsyaAllah next month....

Minggu ni genap 36 Minggu Kandungan aku...bersamaan dengan 9 Bulan...maknanya...aku ni tinggal menunggu hari je....sangat takut..tapi dengan adanya sokongan, kasih sayang and semangat yg diberi oleh cik abang, mak aku, family, family in law, kawan -kawan yang berpengalaman terutamanya, aku jadi cool sikit..dan harap semua nya akan berjalan lancar dan aku dan baby selamat.InsyaAllah...

Bila da masuk 9 bulan ni aku dalam keadaan berjaga-jaga juga..sebab anytime kalau baby suka dia boleh keluar..tapi selalu pesan kat baby..kena tunggu papa dia balik baru boleh keluar..(macam ugut pula ye..) Macam malam tadi pun aku da cuak sangat sebab tengah sedap-sedap tido aku terbangun sebab pinggang sakit sangat...and tiba-tiba badan aku berpeluh-peluh...kaki lenguh...serba tak kena...sampai ke subuh aku tak boleh tido..tapi alhamdulillah..takda apa-apa yang berlaku...baby masih dalam perut lagi...hehe..cuak betul! sebab da terfikir macam-macam dah...and paling terpenting sebab tengah dalam dilema tak tahu nak bersalin kat mana...(sedih sebab takda tempat mengadu...)

Selain daripada perasaan cuak untuk mentiti hari..selipar aku yang setia aku pakai dari awal pregnant ni..da mula tak muat..sebab kaki aku da macam belon kena tiup...pagi jumaat lepas aku bangun pagi dengan kaki yang sangat bengkak, bagai di pam-pam...tangan pon sama...dan baru terhegeh-hegeh pergi sinki tanggalkan cincin..hodoh jari aku sebab macam ada pinggang pula...akibat cincin yang kecil berada lama kat jari even jari da stat bengkak lama...(tak sedar diri kan..)..Jam tangan yang selama ni longgar pon da muat-muat je...nampak sangat tangan aku penuh!...jalan da tak macam selalu..makin slow...sebab kaki aku sakit...tido yang makin kurang lena...makan yang tak boleh terlalu keyang,......dan yang terpaling penting...sakit belakang makin kerap!...

Harungi semua ni demi baby dan en abang.......tak sabar nak jadi mommy...Ya Allah...tolong kuatkan semangat saya.................................................................


0 kate-kate semangat:

Post a Comment

 

ROAD as A WifE Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting