06 September 2012

Check up 28 weeks ++

hasil tangan Lady D at 2:20 AM
Pejam celik...pejam celik da 28 weeks ++.....lepas ni 8 bulan...then 9 bulan...pastu...dup dap dup dap...ok nerves!...xnak pikir dulu pasal tu..

Tadi pegi checkup...aku saje je pegi lambat..dalam pukul 9 camtu baru tehegeh2 pegi klinik...last2 dapatla No bertuah yang sangat suke!!!...No. 30..selalunye akan lambat la bile nombor kite berangka besar..tapi arini macam cepat pulak...

Baru duduk da kena panggil amik urine test...pastu baru duduk kejap da kena panggil timbang berat and ambil BP (blood pressure)....pastu baru duduk kejap da kena amik darah pulak....pastu duduk lagi kejap da kena panggil masuk jumpe nurse....everything sume ok...and nurse bagi dengar jantung baby....^_^..suke...tapi aku takdela excited sangat..sebab mase buat 3d scan aritu da dengar da...hehe...bajet cool...pastu nurse suruh catat pergerakan baby..MAKE SURE in 12hours baby tendang kuat paling kurang 10 times...sebab kalau x maybe baby terjerut tali pusat...baru aku paham (patutla kalau baby ni tendang cam dapat gegaran gempa perut aku...die nak beritau die sihat...pandai baby mommy...)...

Lepas je cek semua n die cakap semua ok...tetibe aku pulak yang x ok bile nurse tu suh pegi bilik sebelah NAK CUCUK KANCING GIGI..erk!!...x nak boleh???....aku xsuke jarum...cucuk amik darah yg sikit tu pon siap pejam mate...huk2...nurse tu tambah lagi cakap "ni cucuk sekali...bulan depan cucuk lagi skali ye"..okeh...pasrah!!

Pegi je bilik sebelah...duduk..pastu nurse cakap, "sakit skit ye..bagi tangan yang jarang buat keje"...aku terus je hulur tangan kiri....and seksi skitla sebab kene cucuk kat bahu..aww~....sakit okeh!!...cam kebas2 skit..and lenguh...rase xlarat da nak pegi masuk ofis balik (memang alasan...huhu)...al-kisahnye aku half day pagi je....so kemalasan nak masuk ofis balik memang la menebal kan...

**psstt...nak bisik ni...Tangan ni sakit lagi..tapi LARAT lagi UPDATE BLOG**

ngeh2..

>___<

With Love,
Mommy Dya






0 kate-kate semangat:

Post a Comment

 

ROAD as A WifE Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting