08 February 2011

5.MAK ANDAM: yang penting bukan mak andam terlampau ye!

hasil tangan Lady D at 8:45 PM
for today...kite cite sal mak andam okiey...bia aku bagi definisi dlu, (defimisi pada pandangan aku ye bukan kamus..hahaha)...mak andam adalah seorang lelaki/pompuan yang akan membuat penampilan pengantin nampak menarik dan teserlah di hari yang spesel tuh...so, thats means..kite kene cari orang yang betul2 dapat realisasikan impian kite yang ala2 nak vogue gitu time haritu..tol x aku eja vogue tu..sorila ye..xabis skola..hehe...bab mak andam pon aku pening nih..ate sumela pening...mak andam ni lagila kene titik beratkan takut nanti tersalah pilih, haru biru jadinya...

okie tips untuk pilih mak andam ye u alls:

1. HARGA      (terpaling penting ye, harga misti worth-it ngan servis yg bakal kite trime)
2. MAKE UP  (sangat memainkan peranan ye u alls, becoz di hari bebahagie tuh, tetamu akan lebih tengok muke tau, die xtengok pun ape brand make-up u pakai, tapi tacapan dimuka itu....)
3. BAJU          (untuk baju plak, its okie to wear anything, as long menampakkn yg kamu ni pengantin...dont worry, bcoz mak andam skarang banyak collection cantik2..u all blh pilih ye..)
4. PELAMIN  (okie, yg ni pn penting, bagi majlis dirumah perempuanla..coz selalunya tempat lelaki akan buat majlis kecil-kecilan tapi ade jugak yg wat gilang-gemilang...sambut mentu tu...huhu~ so pelamin ni kene pilih yang sesuai dgn kita..n yg tu boleh bincang ngan mak andam nanti)



time aku tunang ritu aku gune khidmat kawan aku die ni baru lg dlm bidang mengandam..tapi aku bagi 4 bintang drp 5 ok...aku suke care die mekap..xbp nk heavy..then ala2 natural gitu..aku kn xsuke cam lebey2 nih..nk tunang je..t kawen aku nk mintak yg over sket...barula rase cam pengantin..hehe..lagipun harge yang die charge xsemahal mak andam lain..bcoz die kn baru n br nk promote biz die...so harga die mmg berpatutan...kalo korang nak aku le rekemen...pm je aku...cewah..

and..for my wed..aku cam nk amik die...coz die da bg aku harge yg berpatutan...untuk bajet aku yg nk murah tp nk terbaek ni..ase die le bg...aku nk sume setel dr nikah sampai sanding + cameraman...huhu~...ase xdela demand sgt kn...bese2 je...

selangkah menuju gerbang perkahwinan~~~ cewah moto baru...=)


0 kate-kate semangat:

Post a Comment

 

ROAD as A WifE Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting