21 July 2013

Menu Kegemaran Suami

hasil tangan Lady D at 4:51 PM
Assalamualaikum gojes!! morning..and xlupe.. Salam Ramadhan.. Cepatnye masa berlalu kan..dah ramadhan dah..rase macam baru semalam mengandungkan SP..sbb last ramadhan SP masih dalam perut.. dalam 5months macam tu..skarang..dah kat luar dah.. and almost 9months..dah besar dah anak bujang mummy ni..

Start bulan puasa ni start la jugak hobi semua orang untuk post everything pasal makanan kan..kat facebookla, tweeter, instagram n semua social acc yang korang ade..aku je takde..kengkonon je..

Yang ade husband macam aku ni..yang kena masak sahur and berbuka mesti pening sebab tetiap hari nak perah otak fikir menu kan..dahla aku ni kekadang pemalas btol nak masak..(naseb baek laki aku xpernah nak bace2 blog ni..xpasal2 kang die ingat aku xikhlas masak..huhu)

Menu favourite husband aku???.. Sardin + telur dadar + ikan masin kembung..adakah ini faktor aku xpandai masak ke hape..owh tidak ye..memang husband aku suke makan sardin..and terpaling suke lauk telur..telur goreng, telur cepluk (masakan orang jawe), memang semua berasaskan telurla..

setiap kali balik dr offshore memang mintak sardin..and time kitorg duduk kat rumah pil..sampai kekadang aku yang segan sebab asik masak sardin jerrrr...tercabar skill memasak aku!!!..takut kang diorg ingat aku cume pandai masak sardin je..huuuuuwaaaaa..kang laki aku terbace entry nih trus mintak menu hotel plak..amekaww, meraung kejap!!

Tapi, actually ade hikmah disebalik itu kan.. Allah telah beri aku jodoh yang memudahkan kerja memasak aku.. Allah beri aku jodoh yang tak cerewet bab makan..cuma makan memang banyak macam aku jugak..hehe, tu xpe..sejiwa.. ^^ Allah sentiasa akan beri apa yang kita perlukan..bukan apa yang kita mahukan..disetiap rasa ketidakselesaan itu Allah akan bagi satu perasaan kelegaan sebagai imbangan.. Allah Maha Adil.. sedikit penutup yang mengisi rohani di pagi hari ni..

Selamat berpuasa.. dan pada kaum-kaum ibu macam aku..lepas ni fikir pulak menu untuk berbuka petang ni okeh.. aku dangan encik husband berbuka kat luar je kot harini.. ^^

0 kate-kate semangat:

Post a Comment

 

ROAD as A WifE Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting