14 October 2012

Bersediakah aku Menjadi HOUSEwife

hasil tangan Lady D at 7:05 PM
Assalamualaikum and morning everybody...

Actually, aku dalam dilema.....sebab...aku da hantar surat resign..(maksudnye xberguna pon aku punya dilema tu kan..)...and for the first time aku berhenti kerja and akan menjadi Suri Rumah sepenuh masa....

Mula-mula macam tak nak berhenti atas sebab:

* nanti duit tak cukup nak shopping
* aku isteri yang baek hati..jarang mintak duit laki aku kalau nak belanja
* bila ada duit sendiri aku tak payah pikir pasal masalah kewangan..sebab duit gaji kita boleh cover untuk hal-hal penting yang secara tiba-tiba datang..and kita memang tak expect kan...
* dan banyak lagi sebab....sebabnya mengada-ngada kan....hush!

Tapi bila pikir balik aku memang perlu berhenti atas sebab utama:
* lepas ni aku akan ada anak..baby lagi..baru lahir...and tak sampai hati nak tinggalkan die...sume mommies pon macam tu jugakkan..cume tak semua orang dapat lepaskan career macam tu je..semua orang ada alasan tersendiri...
* Anak aku yang bakal lahir ni akan ada seorang ayah yang hanya ada 2 minggu sahaja dengan dia....and akan ade mommy yang kerja 8 jam sehari dan 5 hari seminggu...maksudnye...die kurang masa bersama kami..dan lebih masa bersama orang lain..tapi takdela orang laen sangat pon..maybe nenek dia yang jaga...tapi tetap bukan parents dia kan...

So....haruslah aku kena fikirkan kepentingan untuk anak sendiri, berbalik pada "aku memang perlu berhenti atas sebab utama"..berbanding "macam tak nak berhenti atas sebab"....


Kesimpulannya...aku xboleh menyesal...dan akan terus jadi Housewife sepenuh masa untuk cik abang..dan mommy sepenuh masa untuk baby yang bakal lahir.....InsyaAllah, akan menjadi Businesswomen sepenuh masa juga untuk

MEGAshop Cabin

(Jemput singgah ye..da cuci mata, boleh order...)

8 kate-kate semangat:

ieza ashaari said...

wah, sebab ko resign ke company cari org baru? huhu. best jugak pe lepak je kt umh.. :)

Lady D said...

aa...sbb aku resign tu g bos carik pengganti tuh..even berat ati bos nk lepaskan..cewah..;)..cne interview..ok?

Unknown said...

selamat datang ke kelab ibu2 yg setia menjadi suri rumah.. :)

Lady D said...

thanks beb!...;) pasni xtaula cne kehidupan jd suri rumah..xterbayang lg...

Unknown said...

hihihi.. sure ok punye... cume xde la tension psl keje..

Lady D said...

hehe...xtensen pasal keje..tp mungkin akan tensen pasal lain kan....

~ NANA ~ said...

pasti itu adalah keputusan yg terbaik! mulia jadi surirumah ni :)

Lady D said...

Thanks NANA...hope dpt jd suri rumahtangge terbaik nanti...;)

Post a Comment

 

ROAD as A WifE Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting